Warsztaty i szkolenia

Z racji na ograniczoną liczbę miejsc na warsztatach prosimy o wcześniejszą rezerwację wejściówek.

Szkolenia dla pracowników oświaty

Po tych szkoleniach będziesz:

  • lepiej porozumiewał/a się z uczniami, a oni będą z tobą chętniej współpracowali,
  • skuteczniej przekonywał/a dzieci do uczenia się,
  • skuteczniej przekonywał/a uczniów i ich rodziny do zmiany swego zachowania,
  • potrafił/a wykorzystać znajomość historii rodziny od rozwiązywania jej aktualnych problemów,
  • łatwiej porozumiesz się z rodziną wymagającą pomocy i skuteczniej ją wesprzesz w rozwiązywaniu problemów,
  • szybciej rozpoznasz przyczyny problemów dzieci i łatwiej zaplanujesz udzielenie im skutecznej pomocy,
  • mogła/mógł pomóc dzieciom z rodziny z problemem alkoholowym i/lub przemocą.

Po tym szkoleniu będziesz lepiej porozumiewała się / porozumiewał się z uczniami a oni będą z tobą chętniej współpracowali!

Cele: Dowiesz się, jak:

  • budować kontakt z uczniem poprzez aktywne: słuchanie, zadawanie pytań, formułowanie komunikatów typu „ja” i „tu i teraz”
  • wyrażać emocje w konstruktywny sposób,
  • rozpoznać i wzmacniać mocne strony uczniów,
  • rozpoznać własne mocne strony w budowaniu relacji.

Treści: Budowanie relacji, elementy komunikacji interpersonalnej, motywacja.

Po tym szkoleniu szybciej rozpoznasz przyczyny problemów dzieci i łatwiej zaplanujesz udzielenie im skutecznej pomocy.

Cele: Będziesz potrafił/a:

  • diagnozować specyficzne potrzeby edukacyjne ucznia (rozpoznawać specjalne potrzeby edukacyjne),
  • stosować diagnozę obserwacyjną w procesie komunikacji interpersonalnej,
  • planować przebieg pracy terapeutycznej z dzieckiem,
  • opisywać przebieg relacji terapeutycznej.

Treści: diagnoza obserwacyjna, diagnoza pedagogiczna i umiejętności relacyjne.

Po szkoleniu łatwiej porozumiesz się z rodziną wymagającą pomocy i skuteczniej ją wesprzesz w rozwiązywaniu problemów.

Cele: Będziesz potrafił/a:

  • rozpoznawać mechanizmy powstające w systemie rodzinnym,
  • wykorzystywać systemowe podejście do wspomagania rodziny,
  • diagnozować potrzeby poszczególnych członków rodziny,
  • planować przebieg pracy w ramach spotkań z rodziną,
  • rozpoznawać mechanizmy funkcjonujące w rodzinie z problemem alkoholowym i przemocą,
  • diagnozować i opisywać role poszczególnych członków rodziny z problemem alkoholowym,
  • podejmować działania wspierające dzieci,
  • planować przebieg pracy z poszczególnymi członkami rodziny.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Genogram
Genogram – graficzny schemat przekazów transgeneracyjnych w rodzinie, podobny do drzewa genealogicznego. Ilustruje związki i relacje między krewnymi oraz ważne daty z życia członków rodziny. Informuje też o wizji życia rodzinnego jakie dana osoba otrzymała od swojej rodziny, wskazując prawdopodobne przyczyny jej aktualnej sytuacji życiowej

Po szkoleniu będziesz potrafił/a wykorzystać znajomość historii rodziny do rozwiązywania jej aktualnych problemów.

Genogram jest graficznym schematem transgeneracyjnych przekazów rodzinnych (podobnie jak drzewo genealogiczne). Ukazuje istotne dla członków rodziny daty, a także relacje i rodzaje związków między krewnymi. Informuje również o schemacie życia rodzinnego i jego wizji, którą osoba badana pamięta, co przekłada się na jej aktualne życie.

Cele: Będziesz potrafił/a:

  • konstruować spotkania z rodziną w oparciu o genogram rodziny,
  • konstruować i interpretować genogram rodziny, z którą będą pracować,
  • wykorzystywać genogram do wspierania rozwoju rodziny.

Treści: Zasady tworzenia i analizy genogramów. Szkolenie zakłada prace nad własnym genogramem uczestników!

Po szkoleniu będziesz skuteczniej przekonywał/przekonywała uczniów i ich rodziny do zmiany swego zachowania.

Cele: Będziesz potrafiła/potrafił:

  • budować kontakt z uczniem i rodzicem poprzez aktywne słuchanie i zadawanie pytań,
  • rozpoznawać i osłabiać wpływ przekonań ograniczających ucznia, rodzica,
  • wspierać uczniów i ich rodziców w dokonywaniu zmian poprzez formułowanie celów, odkrywanie motywacji, planowanie działań,
  • ułatwiać poznanie i wzmacniać świadomość mocnych stron uczniów,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat postępów ucznia, tak, aby wzmacniały jego gotowość zmian.

Po szkoleniu będziesz skuteczniej  przekonywał/a dzieci do uczenia się.

Cele: Będziesz potrafił/a:

  • tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się poprzez: budowanie kontaktu, styl komunikowania, odwołanie do emocji,
  • wspierać uczniów w określaniu własnych celów uczenia się poprzez formułowanie pytań, odwołanie do wartości,
  • wspierać uczącego się w wyborze przez niego form uczenia się najlepiej odpowiadających jego predyspozycjom i oczekiwaniom,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat postępów ucznia, tak, aby wzmacniały jego gotowość do uczenia się.

Treści: ocenianie kształtujące, inteligencje wielorakie H. Gardnera, preferowane modalności sensoryczne, kanały percepcji, zarządzanie emocjami.

Po szkoleniu będziesz skuteczniej motywował/a pracowników do lepszej pracy.

Cele: Będziesz potrafił/a:

  • tworzyć atmosferę sprzyjającą wymianie informacji pomiędzy Tobą a pracownikami,
  • podejmować codzienne działania sprzyjające zaangażowaniu pracowników w wykonywanie zadań,
  • wspierać pracowników w określaniu własnych celów zawodowych poprzez formułowanie pytań, odwołanie do wartości,
  • wspierać pracowników w podejmowaniu zadań najlepiej odpowiadających ich predyspozycjom i oczekiwaniom,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat osiągnięć w pracy zawodowej tak, aby wzmacniały ich zaangażowanie,
  • zwracać uwagę pracownikom, którzy nie wywiązują się ze swoich zadań, tak aby spowodować zmianę ich zachowania, a uniknąć oporu.

Treści: Model GROW, aktywne słuchanie, 3 stopniowy model wprowadzania zmian C. i D. Heath`ów,

https://www.homocreatore.pl/warunki-szkolen-otwartych/
W przypadku odwołania szkolenia, pełna kwota wpłacona na poczet szkolenia zostanie niezwłocznie zwrócona na konto Klienta, lub – jeżeli Klient wyrazi zgodę – zostanie mu zaproponowany inny termin lub inny temat szkolenia. Uczestnik nie będzie mógł uczestniczyć w szkoleniu jeżeli Klient zgłosi ten fakt najpóźniej na pełne 7 dni z opłaconego przez niego miejsca może skorzystać inna wskazana osoba

Po szkoleniu będziesz skutecznie mogła/mógł pomóc dzieciom z rodziny z problemem alkoholowym i/lub przemocą.

Treści: diagnoza obserwacyjna, diagnoza pedagogiczna i umiejętności relacyjne

Warsztaty

Liczba uczestników: minimum 6 osób – maksimum 16 osób.
Zajęcia odbywają  się w siedzibie Pracowni przy ul. Warszawskiej 34, III piętro.

Opłata obejmuje udział w warsztacie, słodki poczęstunek podczas przerw, zaświadczenie potwierdzające udział.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia przez nasz formularz w zakładce kontakt.

Po wysłaniu formularza otrzymają Państwo mail zwrotny z potwierdzeniem zgłoszenia.

Przesłanie formularza zgłoszenia traktowane jest jako wstępna rezerwacja miejsca. Ostateczną rezerwacją miejsca będzie wniesienie opłaty na rachunek bankowy w terminie 14 dni od daty zgłoszenia oraz okazanie dowodu opłaty w dniu rozpoczęcia zajęć.

Jeśli szkolenie zostanie odwołane przez Pracownię Psychoterapii Psychoedukacji INTEGRA, przedpłata zostanie od razu zwrócona na konto Klienta lub przy zainteresowaniu, ustalony zostanie inny termin szkolenia.

W przypadku wycofania się z udziału w szkoleniu później niż na tydzień przed jego rozpoczęciem zwracamy tylko połowę wpłaty.

W przypadku, gdy termin szkolenia będzie się zbiegał z niemożnością uczestnictwa, a uczestnik zgłosi to przynajmniej na 2 dni przed szkoleniem, wówczas istnieje możliwość skorzystania z jego miejsca przez inną osobę. Nieobecność na szkoleniu oznacza brak zwrotu dokonanej wpłaty.

Więcej informacji Wioletta Kujawa – Brzezińska tel. 603704720.

Warsztat „Mówisz – masz, czyli jak zadbać o to, by przekonania wspierały osiąganie naszych celów”.
Przez całe swoje życie „kolekcjonujemy” przekonania – świadome lub nieświadome wyobrażenia na temat tego, jaki jest świat, rodzina, praca (i wszystkie inne dziedziny naszej rzeczywistości), a także my sami.
Ciągle słyszymy głos szepczący nam w głowie: „Ludziom nie można ufać”, „Dobrą pracę można znaleźć tylko po znajomości”, „Nie mam zdolności do techniki” itd. Te myśli stają się programem naszego działania.

Wiele przekonań powoduje, że nie żyjemy tak, jak moglibyśmy i w sposób, do jakiego tęsknimy. Utrudniają one nam, a często uniemożliwiają, osiągnięcie sukcesu (tak jak go rozumiemy). Decydują o tym jak postrzegamy rzeczywistość – „Jeżeli ona ma dobrą pracę to na pewno dostała ją po znajomości, tylko nie chce się do tego przyznać” i co robimy – „Żeby włączyć pralkę potrzebuję specjalisty”.

Podczas warsztatu dowiesz się:

  • jak powstają przekonania,
  • jak wpływają na Twoje życie,
  • jak je rozpoznać,
  • oraz nauczysz się, jak można zmienić przekonania, tak abyś mógł/mogła w pełni wykorzystać swoje możliwości dążąc do realizacji celów.

Zgłoszenia: zakładka Kontakt

Sztuka respektowania granic – to trening asertywności, który pomoże ci znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące praktykowania asertywności w różnych sytuacjach:

  • Jak bronić swojego zdania nawet wówczas, gdy innym się to nie podoba?
  • Jak nie atakując innych wyrażać swoje opinie?
  • Jak nawet podczas kłótni zachować spokój?
  • Jak odmawiać nie obrażając?

Uczestnicy treningu dowiedzą się m.in.:

  • na czym polega asertywna obrona swoich praw, jakie są zasady asertywnej odmowy,
  • jak formułować krytykę i pochwały, kiedy warto zachowywać się asertywnie,
  • a dzięki powyższemu uczestnicy będą potrafili m.in. asertywnie odmówić i wyrażać własne opinie oraz uczucia, reagować na krytykę i pochwały,
  • oraz konstruować asertywną krytykę.

Dzięki tej wiedzy i umiejętnościom, uczestnicy będą efektywniej osiągać własne cele w życiu osobistym i zawodowym, nabiorą dystansu do ocen wyrażanych przez innych ludzi i polepszą swoje relacje interpersonalne.

Zgłoszenia: zakładka Kontakt

http://www.psychologia.org/trening-interpersonalny/
Trening interpersonalny służy lepszemu poznaniu siebie i innych, polepszeniu relacji i stosunków międzyludzkich. Poszerza świadomość, zmniejsza leki i niepokoje..

Efektem treningu jest nabycie umiejętności słuchania innych oraz trafniejsze przekazywanie swoich rzeczywistych intencji w kontaktach osobistych i grupowych, co w znacznym stopniu poprawia efektywność wykonywanej pracy. Uczestnicy będą też lepiej potrafili unikać nieporozumień wynikających z niedostatków komunikowania się oraz skuteczniej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych.

Trening interpersonalny jest metodą służącą samopoznaniu, ale również lepszemu poznaniu innych ludzi. Natomiast jego celem jest polepszenie relacji z innymi ludźmi, zarówno bliskimi jak i obcymi.

Na treningu nabywa się i doskonali umiejętność słuchania innych osób. Pomaga on wyrażać w efektywniejszy sposób własne myśli i uczucia, m.in. w lepszy i bardziej zrozumiały sposób komunikować własne intencje zarówno wobec jednostek, jak i grup. Wpływa to m.in. na poprawę jakości wykonywanej pracy. Uczestnik treningu interpersonalnego uczy się również jak dzięki nowym, nabytym kompetencjom unikać konfliktów oraz lepiej sobie z nimi radzić, a także jak niwelować występujące w trakcie komunikacji nieporozumienia

Warsztat relaksacji to skuteczny sposób, aby nauczyć się dbać o odprężenie i wypoczynek każdego dnia. W zabieganym świecie niezbędny jest dla nas czas, kiedy w spokoju możemy przyjrzeć się własnym myślom i uczuciom, czasem gdzieś głęboko ukrytym przed zgiełkiem codzienności. Poprzez relaks dajemy duszy siłę do radzenia sobie z trudnościami i możemy czerpać radość z życia. Zyskujemy energię, którą możemy podzielić się także z najbliższymi.

 „W poszukiwaniu wewnętrznego spokoju”
Skuteczna relaksacja wymaga znalezienia własnych odpowiedzi na pytania:

  • Jaki sposób relaksacji jest dobry dla mnie?
  • Co daje mi radość?
  • Co sprawia mi przyjemność w „biegu przełajowym” przez życie?
  • Jak wzmocnić wewnętrzny spokój?
  • Jak poczuć się swobodnie we własnym ciele?

Znalezienie odpowiedzi na te pytania pozwoli uczestnikom warsztatów na odnalezienie indywidualnego sposobu na relaks, który zapewni odprężenie, spokój i pozyskanie dobrej energii.
Zgłoszenia: zakładka Kontakt

Warsztaty dla kobiet „Rozkwitanie” to warsztaty rozwoju osobistego.

Podczas warsztatów uczestniczki znajdą odpowiedź na pytania:

  • Jak być jeszcze lepszą: partnerką, żoną, córką, matką?
  • Jak czerpać satysfakcję z bycia kobietą?
  • Jak poprawić relacje z bliskimi?
  • Jak pozyskiwać więcej energii?

Warsztat dedykowany jest do kobiet, które chcą poprawić jakość swojego życia wykorzystując w pełni swój kobiecy potencjał.

Zgłoszenia: Kontakt

Studia to nie wszystko!
Na warsztaty zapraszamy osoby, którym zależy na pełniejszym zrozumieniu zjawisk i procesów psychicznych – czy to w celu wykorzystania tego w przyszłej pracy, czy w celu lepszego zrozumienia siebie lub swoich bliskich. Zajęcia prowadzą praktycy – psychoterapeuci, psycholodzy, coachowie – których wiedza i umiejętności to efekt wielu lat pomagania ludziom w osiąganiu lepszej jakości życia.

Tematy  warsztatów:

  1. Sytuacja psychologiczna dziecka w rodzinie z problemem alkoholowym.
  2. Diagnoza zjawiska przemocy, mechanizmy psychologiczne i podstawy pracy z osobą doznającą przemocy.
  3. Jak Cię widzą tak Cię piszą, czyli jak zrobić wrażenie na: wykładowcy, pracodawcy, znajomych.
  4. Sytuacja psychologiczna dziecka wzrastającego poza rodziną naturalną (w placówce opiekuńczej, rodzinie zastępczej, adoptowanego).
  5. Genogram jako metoda poznawania systemu rodzinnego i jego przekazów wpływających na zachowanie się członków rodziny.
  6. Rodzina jako system i co z tego wynika dla jej członków oraz sposobów jej wspierania.
  7. Język ciała – czyli jak czytać i przekazywać myśli i uczucia poprzez: postawę, gesty i mimikę.

Warsztaty odbywają się w soboty, w godz. 10-15 w Pracowni „Integra”, ul. Warszawska 34, III piętro.
Szczegółowe informacje –  tel. 600 646 755

keyboard_arrow_up